Kultura nas spremlja na vsakem koraku našega življenja. Začne se z jutranjim zbujanjem in konča z nočnim počitkom. V šoli se prepleta kot volna.
Pogovarjali smo se o čudenju, da ga je povsem premalo, da se najbolj opazi čudenje pri najmlajših (tistih, ki svet šele odkrivajo) in da se, žal, kasneje pogosto izgubi. Učenci so povedali svoje primere čudenja.
Dogovorili smo se, naj opazujejo svet in bitja okoli sebe z odprtimi očmi in naj se pogosto začudijo nad lepim, zanimivim, smešnim… in naj imajo pri tem odprto tudi srce.
Opazovali smo stvari okoli sebe in povedali, kaj je za nas lepo. Učenci so izmed množice lepih risbicizbrali tisto, ki je zanje najlepša in razložili zakaj. Risbice sošolcev so se jim zdele lepše.
Spodbujale smo jih, naj razmišljajo o tem, da bi napisali tudi letos čisto svoje knjigice. Naši učenci jih pišejo vsako leto – v prvem razredu slikanico, v drugem razredu slikanico s krajšimi povedmi, kasneje v 3. in 4. razredu pa že » prave« knjigice. Na šoli se je letos 6 učencev odločilo za to dodatno delo. Četrtošolec Gašper je začel pisati spomine svojega dedka, tretješolka Lana se je lotila pisanja detektivke Luč, tretješolka Gabrijela se je s pisanjem spomnila svojega zajčka Cufka, tretješolka Nika pa se je lotila pisanja doživljajev povezanih s pustom. Tem štirim sta se pridružili tudi drugošolki: Kaja s knjižico o kužku, ki je bil pravi nogometni navdušenec ter Maja, ki je napisala knjigico o živalih, o božiču….
V času našega kulturnega praznika smo veliko ustvarjali – likovno, literarno in nastali so zanimivi izdelki. Prebirali smo Prešernove Poezije, Sonetni venec, Povodni mož in dobili idejo za ustvarjanje čisto svojih pesmic. Učenci so napisali črke svojega imena eno pod drugo, izmislili so si pesmico, katere vrstica se začne z eno od črk imena. Nastale so osebne pesmi z akrostihom. Mlajši pa so se naučili pesem Lipica.
Učence smo spomnili tudi na škatlo prijateljstva, ki smo jo na šoli že imeli in smo jo pretekli teden spet nastavili. Vanjo so že pisali pozitivna sporočila svojim vrstnikom in delavcem šole. Škatla prijateljstva nas bo opominjala in spodbujala na lepa in prijazna dejanja, ki se nam zdijo vsak dan samoumevna. S pisanjem ali risbicami jim bomo dali višji pomen.
V okviru modula kultura smo spoznali škratka Gala in njegove dogodivščine v Narodni galeriji. Po skupinah so učenci izdelali plakate in jih predstavili. Ob besedilu Gal v galeriji smo spoznali in utrdili pojme slika, risba, grafika, kip in kulturno obnašanje…
Poleg Gala smo spoznali tudi Drugačnega (po knjigici Drugačen), se z dramatizacijo postavili v njegovo vlogo in se spomnili na to, da se ljudje med seboj razlikujemo, vendar smo enakopravni.
Učence nenehno spominjamo, naj pogosto uporabljajo besede hvala, prosim in oprosti, saj jim bodo pomagale, da bodo imeli vedno okoli sebe veliko prijateljev/ prijaznih ljudi.
V oddelku podaljšanega bivanja posamezniki še vedno šivajo voščilnice, zdaj so začeli z velikonočnimi. Izdelali so tudi nekaj pustnih mask za dekoracijo. Pripravili smo tradicionalni pustni sprevod po vasi, prepevali pustne pesmi, igrali na instrumente in ljudem želeli dobro letino ter tako odganjali zimo.
UČITELJICE
GALERIJA SLIK: