V okviru projekta Etika in vrednote smo si pri uri oddelčne skupnosti pogledali risani nemi film Srečati majhno ptico, ki govori o sožitju človeka in ptic. Učenci so obnovili zgodbo, ob vodenem razgovoru se je razvijala diskuija, v kateri smo raziskovali odnose med ljudmi in živalmi. V risanem filmu ptica najde svojo jato in skupaj s človekom letijo naprej … Odločili smo se, da raziščemo jate ptic. Znanstveniki različnih disciplin že približno 40 let poskušajo pojasniti vzroke in pravila, ki omogočajo pticam njihovo fascinantno gibanje v jatah. Narava je namreč polna primerov usklajenega gibanja, pri čemer so najbolj tipični primeri jate ptic, trumi rib, roj čebel … Ko opazujemo to gibanje, se zdi, da se vse ptice gibajo sinhrono, da menjajo smer v istem trenutku.  Raziskovalca Frenka Heppnerja je zanimalo, kako so razmeroma majhne ptice sposobne leteti v tako velikih jatah ter izvajati hitre nenadne zavoje brez medsebojnih trkov. Zakaj velike ptice letijo v tako natančnih razporeditvah? Ugotovili smo, da lahko ptice letijo v neorganiziranih skupinah (galebi), organiziranih skupinah (vodne ptice), fascinantno pa je kolektivno gibanje škorcev, jato gosk, ki letijo v obliki črke V … Ker imamo radi naravoslovje, smo odgovorili tudi na vprašanje, ali ljudje lahko poletimo. Iz naravoslovnega vidika bi načeloma lahko, saj so leteli še precej težji pterozavri. Toda, kdo bi si želel roke zamenjati za dve petmetrski krili J ?

Ob pregledu »gosjih naukov« smo se vprašali, kakšna »jata« smo 8.c razred? Ali lahko poletimo? Si pomagamo? Držimo skupaj? Ali, kdaj občutiš, kot da lebdiš v zraku? Strinjali smo se, da smo 8.c razred »jata«, ki pomaga drug drugemu, drži skupaj, se spodbuja. Čeprav letimo v neznano, zaupamo, da nas čakajo nove izkušnje, dogodivščine in zmage!

Ptice so nas spremljale še naprej. V zračnik se je ujel vrabček, med dodatnim poukom kemije smo slišali njegovo prhutanje kril. Učencem sem pojasnila, da je že od včeraj ujet ptiček in nikakor ne moremo do njega. A predali se nismo. Učiteljica je odprla ploščo s stropa. Ko je bila popolna tišina, je ptiček pritekel na rob, poletel v kabinet in skozi odprto okno v svet. Rešili smo mu življenje in dan je bil takoj lepši, saj smo občutili neizmerno veselje in svobodo

Učiteljici Ajda Medvešek in Vilma Vrtačnik

GALERIJA SLIK:

 

(Skupno 140 obiskov, današnjih obiskov 1)