Danes smo dan začeli s knjigo Amy Crouse Rosenthal: It’s not fair!
Ni pravično, da ima moja najboljša prijateljica skodrane lase, jaz pa ne! In ni pravično, da sem dobil manjši piškotek kot moja sestra! Sploh pa ni pravično, da je sošolec dobil glavno vlogo pri igri, jaz pa ne! Ni pravično! Konec! Pika! Zapik!
Tudi naši učenci so se že kdaj tako počutili.
Ni bilo pravično! :
- Ko je sestra dobila liziko, jaz pa ne.
- Ko je sošolec dobil večji košček čokolade kot jaz.
- Ko bratec dobi igračko, jaz pa ne.
- Ko je sošolka čečkala po tabli, čeprav nismo smeli.
- Ko je nekdo vstajal, ko smo služili kazen, čeprav smo morali sedeti.
- Ko sem bil jaz v bolnišnici, brat pa se je lahko igral.
- Ko so se na mojem rojstnem dnevu drugi odločali, kaj se bomo igrali.
- Ko je na mojem rojstnem dnevu nekdo drug prevzel vso pozornost.
- Ko smo mi imeli slovenščino, tretji razred pa matematiko.
- Ko imamo drugošolci domače naloge, prvošolci pa ne.
- Ko se brat spomni kakšne lumparije, jaz pa sem kriv.
- Ko se zelo potrudim, pa me nihče ne pohvali.
- Ko sem v skupini, ki zgubi.
- Ko se nekdo hvali z novimi stvarmi.
In kako so se takrat počutili?
Jezno, bili smo ljubosumni, nekoga bi kar okoli ušes.
Kaj je torej pravično? Je pravično, da vsi dobimo vse enako? Je enakost res enako pravičnosti?
V razredu smo imeli pet pacientov z različnimi poškodbami. Dva sta si poškodovala glavo, ko sta norela s kolesi, druga dva nogo, tretji pa je padel z drevesa in si zlomil roko.
Zdravnica je vse oskrbela popolnoma enako. Vsakemu se je posvetila enako dolgo in prav vsi so dobili obliž na roko. Je bila pravična? Poskrbela je za vse enako.
Seveda ne. Učenci so takoj ugotovili, da ni pravično, da vsak dobi enako.
Pravično je, če nekomu damo tisto, kar potrebuje!!!
Otroci so ugotovili:
- Če imamo pred seboj nekoga, ki je lačen in nekoga, ki je sit, bomo več kruha dali tistemu, ki je lačen.
- Če je moj bratec pošvedral svoje čevlje, jih bo mamica kupila samo njemu, meni pa ne.
Prebrali smo še knjigo Brian Moses: Ljubosumje in v njej dobili par napotkov, kako ga lažje premagamo. Kar poskusite, saj se vsakdo kdaj tako počuti.
- Umaknem se od osebe, na katero sem ljubosumen.
- Preštejem do 10.
- Skrijem se v kak kotiček in se pomirim.
- Ko dobim manjši kos, mislim na to, da bom drugič dobil večjega.
- Nekomu se zaupam: mamici, atiju, bratcu, sošolcu, učiteljici.
- Objamem svojega pliškota.
- Grem brcat žogo.
- Igram igrice na tablici.
Učiteljice in učenci PŠ Podkum
GALERIJA SLIK: