VREDNOTE so nam bile vodilo prvega modula in tudi tokrat je bilo tako.
Po prebrani zgodbi JAZ BOM ZMAGAL , smo ugotavljali, katere od naštetih vrednot UNIVERZALIZMA – mir, enotnost, spoštovanje, skromnost, odpuščanje – so najbolj izstopale v prebrani zgodbi. Za vsako od vrednot smo nizali utemeljitve, na koncu pa zaključili, da v zgodbi bahavost in pretirano tekmovalnost nadomesti vrednota SKROMNOST. Ker skupnost v veliki meri vključuje vse vrednote univerzalizma, jih bomo v naši skupnosti (razredu) še naprej gradili in živeli.
Razgovor smo nadaljevali z naštevanjem drugih vrednot, ki smo jih še opisali ali ilustrirali. Tako je nastal t.i. MOZAIK MIRU. Vrednote, ki so otrokom najpomembnejše, so ljubezen, mir, odpuščanje, ….
Zavedanje lastnih občutkov in potreb je zelo pomembna stvar in otroci se je največkrat niti ne zavedajo. V ta namen smo prebrali zgodbi Pegasta Jagoda ter Pegasta Jagoda in nasilnež z žogo avtorice J. Moore. Prva govori o drugačnosti, druga zgodba o premagovanju samega sebe. Ob obeh smo izrazili svoje občutke in jih utemeljili. Svoja razmišljanja smo zaključili s sporočilom zgodbe, da s pretiranim upoštevanjem namigov o naši zunanjosti največkrat zanemarimo tisto, kar v resnici šteje (spoštovanje, skromnost, prijaznost, …).
Otroke pogosto vzpodbujamo, da se opravičijo tistemu, ki so mu storili kaj neprijetnega. V ta namen smo si ogledali še risanko Toffsy in pojoča travica, kjer slednja zapoje, če je nekomu resnično žal. Risanka nam je bila iztočnica za razgovor o občutjih v različnih situacijah (prijetnih ali neprijetnih). Izvedli smo kratko raziskavo naše skupnosti in ugotovili, da je kar nekaj stvari, ki v otrocih vzpodbudijo prijetno oz. neprijetno. Slednje bomo poskušali odpraviti, vse dobro pa nadgraditi.
Dejavnosti smo zaključili z mislijo: DELAJ DRUGIM TO, KAR ŽELIŠ, DA BI DRUGI DELALI TEBI oziroma NE DELAJ DRUGIM TEGA, ČESAR NE ŽELIŠ, DA DRUGI DELAJO TEBI!
GALERIJA SLIK: