Pri uri športne vzgoje smo razmišljali, kako bomo pravično razdelili učence v skupine za igro. Sošolka je imela rojstni dan, zato je v šolo prinesla piškotke in sok. Razmišljali smo, kako bomo dobrote razdelili, da bo pravično ... Besede ″… ni pravično …″, ″… je pravično … slišimo pogosto, zato smo izvedli delavnico na temo pravičnost.
Na listek so učenci zapisali, kaj je pravičnost, kdaj je nekaj pravično in kdaj krivično. Listek so prilepili na tablo. Ob branju zapisanih misli je sledil razgovor, ki nas je pripeljal do zaključka: ″Biti pravični do sebe in do drugih – to je najtežja stvar na tem svetu.″ (Franz Grillparzer).
Učenci so pripovedovali, kaj jih moti v razredu, v katerem preživijo polovico dneva. Razmišljali so, kaj bi spremenili, da bi jim bilo lepše in da bi se bolje počutili. Odločili so se, da bodo oblikovali razredna pravila, jih zapisali na list in jih slikovno opremili ter jih izobesili na vidno mesto. Zastavljeno nalogo so uspešno opravili. Po končani nalogi so o zapisanih pravilih poročali in se odločili, da jih bodo tudi upoštevali. Za dosledno upoštevanje pravil bomo skrbeli vsi. Posamezniki, ki ne bodo upoštevali pravil, bodo na to opozorjeni.
Od izvedene dejavnosti je minilo že nekaj časa. Ugotovili smo, da gre ob pravilih (zapisanih ali le dogovorjenih) za nekakšno odpovedovanje svobodi, hkrati pa gre tudi za zagotavljanje svobode in zagotavljanje varnosti.
S pravili se srečujemo v vsakdanjem življenju. Z njimi lažje pravično oblikujemo skupine pri ŠPO, pravično razdelimo sok in piškotke med vse sošolce …
Učenci 2. a z razredničarko
GALERIJA SLIK: